Mac-ul, la fel ca orice alt dispozitiv electronic, poate suferi de probleme. Una dintre cele mai enervante este faptul ca computerul este blocat sau inghetat impiedicand utilizarea acestuia. In acest articol va aratam cum puteti rezolva aceasta problema intr-un mod usor.
Solutii comune
Vom incepe aceasta postare spunandu-ti despre cele mai frecvente solutii pe care le poti aplica pentru a rezolva acest tip de problema. In mod normal, daca Mac-ul tau ramane blocat, exista cateva actiuni foarte simple care iti vor permite sa-ti recuperezi computerul Apple fara nicio problema. Adica, atata timp cat eroarea care a provocat aceasta situatie nu este foarte grava, ceea ce speram sa nu fie cazul.
Reporniti computerul Apple
Este posibil ca problema inghetului sau inghetului Mac in timp ce il utilizati sa se datoreze faptului ca unul dintre miile de procese care se desfasoara in fundal pe dispozitivul dvs. sa fi inghetat si a provocat, de asemenea, blocarea computerului. de la Apple ramane la fel, blocat. Solutia la aceasta problema este foarte simpla si tot ce trebuie sa faceti pentru a o rezolva este sa va opriti Mac-ul, sa-l lasati oprit cateva minute si sa deconectati-l de la curent, apoi sa il reporniti. Daca problema ar fi cea mentionata, normalul este ca de acum incolo computerul tau Apple functioneaza din nou normal.
Acordati atentie aplicatiilor
Ceva la care trebuie sa acordati o atentie deosebita daca aceasta problema apare frecvent sunt aplicatiile pe care le aveti deschise si, prin urmare, le utilizati pe Mac atunci cand apare problema. Daca exista vreuna dintre aplicatiile care ori de cate ori o utilizati, aceasta eroare apare pe Mac si ramane blocata, s-ar putea ca tocmai aceasta aplicatie sa cauzeze problema.
Pentru a face acest lucru, ceea ce va recomandam este ca, in cazul in care este o aplicatie descarcata din App Store, sa verificati daca exista o actualizare disponibila, deoarece in acest caz actualizarea respectiva va rezolva cu siguranta eroarea. Daca nu este cazul, adica aplicatia a fost instalata dintr-un loc din afara App Store, ceea ce va recomandam este sa eliminati aplicatia de pe computer, deoarece probabil ca nu este optimizata pentru functionarea lina si corecta a computerului Apple. Totusi, daca aplicatia este esentiala pentru utilizarea ta zilnica, poti sa contactezi si dezvoltatorii insisi pentru a-i notifica problema si, de asemenea, sa poti verifica daca este ceva generalizat sau daca este un caz izolat care ti se intampla.
Inchideti aplicatiile care nu raspund
Este posibil ca Mac-ul sa fie initial blocat de o anumita aplicatie. Uneori, atunci cand o aplicatie este utilizata, aceasta poate sa nu raspunda din cauza unei erori intr-un fir care a intrat intr-o bucla. In aceste cazuri, blocajul poate provoca senzatia ca intregul computer ingheata. In aceste situatii, este dificil sa inchizi aplicatia in cauza intr-un mod normal, asa ca trebuie fortata sa se inchida. Pentru a face acest lucru trebuie pur si simplu sa urmati urmatorii pasi:
- Apasati combinatia de taste Optiune + Comanda + Escape.
- In fereastra „Fortare inchidere”, selectati aplicatia blocata.
- Faceti clic pe „Fortati inchiderea” in coltul din stanga jos al ferestrei.
In acest moment, sistemul de operare va opri executarea aplicatiei care da eroarea. Dar, in unele cazuri, Mac-ul poate deveni complet inghetat, fara posibilitatea de a inchide aplicatia aflata in conflict. In aceste cazuri, trebuie pur si simplu sa reporniti Mac-ul apasand tastele Control + Optiune + Command + Start. Evident, daca ati instalat o aplicatie nesigura care provoaca aceste erori, va recomandam sa o dezinstalati deoarece este posibil sa nu fie pe deplin compatibila cu sistemul de operare sau poate fi un program rau intentionat.
Alte optiuni
Daca dupa ce ai efectuat cele mai frecvente si simple solutii Mac-ul tau inca nu porneste, va trebui sa folosesti alte solutii mai putin cunoscute, dar care, in ciuda acestui fapt, sunt si mai eficiente decat cele pe care le-am propus anterior. Cu toate acestea, cele mai multe dintre ele sunt actiuni mult mai tehnice, ceea ce inseamna ca procesul se desfasoara cu mult mai multa grija si acordand atentie fiecarui pas care se realizeaza.
Resetati PRAM/NVRAM
In unele cazuri, Mac-ul se poate bloca destul de frecvent, chiar daca tocmai este pornit fara a rula aplicatii. In aceste cazuri, se recomanda resetarea NVRAM-ului. Aceasta parte a hardware-ului stocheaza informatii de baza despre functionarea echipamentului unde pot fi accesate foarte rapid. In unele ocazii, poate ajunge sa esueze, avand un tip de proces care nu este executat intr-un mod corect. De aceea, Apple permite utilizatorilor sa efectueze o resetare a PRAM sau NVRAM intr-un mod simplu. Pentru a face aceasta operatie trebuie sa efectuati urmatorii pasi:
- Inchideti Mac-ul.
- Cand apasati butonul de pornire, apasati instantaneu tastele Optiune + Comanda + P + R.
- Tineti-le apasate timp de 20 de secunde pana cand reporneste o data.
Procesul poate varia daca aveti un cip de securitate T2, veti putea elibera cheile imediat ce logo-ul Apple dispare de pe ecran.
Incepeti in modul sigur
Cand un Mac prezinta o eroare necunoscuta care nu poate fi rezolvata printr-o simpla repornire, modul sigur ar trebui sa fie pornit. In acest fel, sunt executate doar functiile de baza ale computerului, dezactivand executia initiala a diferitelor aplicatii si procese. De aceea, cu modul sigur puteti gasi problemele care pot cauza probleme si va pot ajuta sa efectuati diferite sarcini. In unele cazuri, este posibil sa aveti aplicatia care provoaca blocarea computerului, dar nu o puteti dezinstala in mod normal. In modul sigur o poti face fara nicio problema.
Daca se intampla ca in modul sigur Mac-ul sa functioneze perfect fara sa inghete dar cand porneste normal sa se blocheze din nou, problema este prezenta in unele dintre aplicatiile care ruleaza la pornire sau in setarile de retea Wifi. In aceasta situatie, ar trebui sa revizuiti toate instalarile pe care le-ati facut si sa renuntati la orice aplicatie pe care ati instalat-o recent si care nu este de incredere. Pentru a intra in modul sigur trebuie sa urmati urmatorii pasi:
- Inchideti Mac-ul.
- Cand il porniti, tineti apasata tasta Shift.
- Cand apare fereastra de autentificare, eliberati tasta Shift.
- In cazul in care aveti activata criptarea hard diskului, va trebui sa va conectati de doua ori.
Resetare macOS
In ultimul caz pentru a rezolva aceasta problema va trebui sa stergeti intregul sistem de operare si sa incepeti de la zero. In acest fel garantezi ca eroarea din configuratie sau aplicatia care a intrat in conflict dispare. Daca nu este o eroare hardware, aceasta operatiune ar trebui sa rezolve problema de baza. Singurul dezavantaj este ca toate fisierele pe care nu le aveti stocate intr-un cloud sau pe o unitate de stocare externa vor fi sterse, deoarece este recomandat sa nu restaurati o copie de rezerva atunci cand computerul este formatat pentru a evita sa aveti din nou fisiere conflictuale pe computer. HDD.
Pentru a efectua acest format, trebuie pur si simplu sa apasati tastele Command + R imediat ce porniti computerul. In fereastra de utilitati de sistem, trebuie sa stergeti toate fisierele de pe hard disk din sectiunea de utilitati de disc si apoi sa reinstalati macOS.
In cazul in care niciuna dintre aceste solutii nu a avut efect, este timpul sa luam in considerare posibilitatea ca sa fie o problema cu o componenta hardware, precum RAM-ul sau CPU-ul. In aceasta situatie, ar trebui sa mergeti la un Apple Store sau la orice magazin autorizat, astfel incat sa se efectueze o diagnoza exhaustiva si sa se poata face o inlocuire a partii hardware care este defecta. Daca nu poti merge la un Apple Store fizic, poti oricand sa apelezi la trimiterea echipamentului printr-un serviciu de curierat.
Exista mai multe modalitati de a contacta Apple. Cea pe care o recomandam cel mai mult este sa utilizati aplicatia de asistenta pe care o aveti disponibila atat pe iPhone, cat si pe iPad. In acest fel, vei putea sa explici care este problema ta si sa obtii direct una dintre solutiile posibile pentru a putea repara echipamentul, fie sa faci o programare pentru a merge la un Apple Store, sa ai o consultatie telefonica sau sa programezi ridicarea dispozitiv, astfel incat Apple sa verifice si, daca este necesar, sa efectueze reparatia. Cu toate acestea, o alta optiune pe care o aveti este fie sa mergeti direct la un Apple Store, desi fara o programare este posibil sa nu va poata oferi cea mai buna ingrijire posibila, fie sa gestionati intreaga reparatie sau interogare prin intermediul site-ului propriu al Apple.
In cazul in care nu aveti niciun Apple Store in apropiere si nici posibilitatea de a merge la unul dintre ele, ceea ce va recomandam, daca este posibil, este sa mergeti la un SAT, adica un centru de reparatii autorizat chiar de compania Cupertino. Aceste unitati au aceleasi garantii de calitate si servicii ca si un Apple Store, asa ca nu va trebui sa va faceti griji pentru rezultatul final.