Thursday, August 11, 2022
HomeLifestyleCe situatii devin stresante in viata ta

Ce situatii devin stresante in viata ta

Stresul este destul de comun in viata oricui. Dar suferinta de stres nu este acelasi lucru cu intelegerea factorilor de stres. Factorii de stres sunt situatii care sunt traite ca o amenintare perceputa la adresa bunastarii sau a pozitiei in viata, atunci cand provocarea de a face fata acesteia depaseste resursele percepute disponibile ale persoanei.

Cand cineva intalneste factori de stres, este normal ca raspunsurile la stres sa fie declansate in organism si sa aiba loc o serie de schimbari fizice care permit persoanei sa intre intr-un mod „lupta sau fugi”. Cand multi oameni vorbesc despre stres in viata lor, ei pot vorbi despre factori de stres. Acesti factori fac ca organismul sa experimenteze stres si sa experimenteze aceasta senzatie. Important este sa ne amintim ca factorii de stres sunt intotdeauna cauza stresului.

Ce situatii devin stresante?

Asta poate varia de la o persoana la alta. In timp ce unele lucruri tind sa streseze multi oameni (cerinte de munca, conflicte relationale, un program prea strans), nu toti potentialii factori de stres provoaca stres pentru toata lumea. Adica, toti avem un set unic de resurse, intelegere a lumii si mod de a percepe lucrurile. Ceea ce pare a fi o amenintare pentru o persoana poate fi perceput ca o provocare pentru o alta persoana.

Uneori, aceste diferente pot trece neobservate; S-ar putea sa nu-ti vina prin minte ca o excursie la mall este un factor de stres major, dar pentru cineva care uraste aglomeratia si cumparaturile, o dupa-amiaza la mall poate fi un factor de stres major. Chiar si cineva caruia ii place cumparaturile, dar are o natura introvertita, poate deveni stresat de o calatorie lunga la cumparaturi, care ar fi o experienta placuta sau chiar plina de entuziasm pentru cineva care are o personalitate plina de iesire. S-ar putea sa fii chiar unul dintre acei oameni care urasc multimile si vin acasa dintr-o calatorie la cumparaturi fara sa-si dea seama de ce te simti stresat.

Alteori, poti observa si chiar te poti schimba daca ceva te deranjeaza ca factor de stres sau simpla experienta in ziua ta. Poti alege sa vezi lucrurile diferit, o tehnica pe care psihologii o cunosc ca reevaluare cognitiva si te poti imputernici fiind mai constient de ceea ce poti controla in situatie. Iti poti creste capacitatea de a rezista stresului, astfel incat sa fie mai putin in viata ta. Lucrurile sunt traite ca stresante sau nu. Poti lucra pentru a elimina factorii de stres din viata ta si pentru a-i evita sau reduce.

Gestioneaza zdraganatele vietii tale

Nu este practic sa elimini tot stresul din viata ta, pentru ca, teoretic, un pic de stres poate fi motivant. De fapt, este bine pentru tine, dar este important sa minimizi factorii de stres din viata ta si sa faci fata stresului pe care il traiesti, care este cunoscut sub numele de management al stresului.

Un prim pas important este sa incepi sa te gandesti la stres ca la ceva pe care poti invata sa-l controlezi, asa cum ai face cu orice alta problema. Cateva resurse specifice pentru a gestiona stresul specific, puteti lua in considerare: Principalele cauze ale stresului: sunteti stresat de aceleasi lucruri care se ingroasa pentru majoritatea oamenilor?

  • Stresul de munca

Incepe sa-ti gestionezi factorii de stres azi identificand lucrurile care iti provoaca stres in „timp real”, adica constientizeaza cum te simti pe parcursul zilei acordand atentie corpului si mintii tale. Daca exista ceva de care te temi in viata ta, incepe sa te gandesti de ce, rezolva problemele pe care le poti si dezvolta obiceiuri pentru a avea o mai mare rezistenta atunci cand nu poti organiza lucrurile asa cum preferi. In cele din urma, orice stres minimizat este bun pentru tine, atata timp cat nu te afecteaza prea emotional.

PE ACELASI SUBIECT

POPULARE