Tuesday, January 21, 2025
HomeActualitateCresterea preturilor Netflix: asa a evoluat pretul abonamentului

Cresterea preturilor Netflix: asa a evoluat pretul abonamentului

Netflix creste din nou preturile. In urma cu cateva zile am comunicat noua crestere de pret a celei mai populare platforme de streaming video, crestere care afecteaza doua dintre cele trei planuri ale sale si care, pe langa Spania, a fost stabilita in restul lumii. In acest fel, Netflix si-a crescut costul abonamentului cu 50% pentru doar cinci ani. Daca stam sa ne gandim, este o crestere destul de mare si, desi nu o observam prea mult, intrucat cresterile s-au facut foarte putin cate putin, daca te uiti la pretul initial si la pretul actual, diferenta. este destul de mare.

Platforma a ajuns in Spania in octombrie 2015 cu preturi cuprinse intre 7,99 euro pentru planul de baza si 11,99 euro pentru planul premium, o suma care este departe de realitatea de astazi si anume ca planul premium are acum un cost de 17,99 euro. Dar, cum a evoluat pretul abonamentului in Spania? Mai jos va aratam cum platforma a crescut pretul abonamentelor.

Evolutia pretului abonamentului Netflix

Asa cum am vazut cum a crescut pretul la energie electrica, pretul benzinei sau pretul alimentelor, cea mai populara platforma de streaming video s-a alaturat si ea trenului incarcarilor, lucru pe care alte platforme au decis sa nu faca, cum este si caz cu HBO Max, care si-a mentinut pretul chiar si cu noua lansare.

Planul de baza al Netflix este singurul care, deocamdata, nu s-a schimbat si este ca, dupa toti acesti ani, continua sa ramana la 7,99 euro. Acestea sunt cresterile de pret:

Dar de ce platforma face aceste cresteri sistematice de pret la fiecare doi ani? Sunt multe motive pe care platforma le poate avea pentru aceasta crestere de pret, si nu doar faptul ca multe persoane impart conturile, ci trebuie sa se tina cont de faptul ca, incetul cu incetul, Netflix lasa in urma modelul de crestere expansiva., in care si-a reinvestit toate profiturile, pentru a creste cheltuielile pentru crearea de nou continut original, ceea ce am vazut cel mai mult in ultimele luni. Pana acum, Netflix a crescut preturile la fiecare doi ani pentru planul sau standard si premium. Planul de baza este cel pe care, deocamdata, nu a indraznit sa-l atinga, desi credem ca foarte curand vor avea loc si modificari ale pretului acestui plan de abonament, lucru pe care l-am vazut doar in Statele Unite ca, din 2019, , a schimbat modul de crestere a preturilor si acum cresterile sunt anuale si nu bianuale.

Se estimeaza ca in 2020 platforma a cheltuit 17.000 de milioane de dolari pentru a-si crea propriul continut , lucru care a devenit absolut necesar pentru a putea concura cu restul platformelor care au si propriul continut original. Aceasta inseamna ca Netflix nu mai este doar o platforma care serveste ca distribuitor de continut catre terti, asa ca veniturile trebuie sa fie mai mari pentru a continua sa functioneze.

Crestere stagnanta

Rata abonatilor care se dezaboneaza a crescut in ultimii ani, si sunt multi care sar de la o platforma la alta luni de zile, utilizatori care nu vor sa se angajeze la niciuna dintre ele si care prefera sa se aboneze atunci cand vor sa vada un serial sau un film complet. Acest lucru poate parea contraproductiv cu cresterea preturilor, dar este intr-adevar unul dintre motivele pentru care preturile au crescut putin cate putin. Netflix trebuie sa castige mai mult per utilizator.

De asemenea, a existat o stagnare a cresterii si, dupa ce a castigat 16 milioane de utilizatori in timpul izolarii in 2020 , aceasta crestere a abonatilor a stagnat in mod semnificativ, lucru pe care platforma in sine si-a avertizat deja investitorii.

Deci, aparent, Netflix vrea sa-i pastreze pe utilizatorii planului de baza, cei care nu au platit mai mult de 7,99 euro de cand s-au alaturat platformei, si sa testeze abonatii planului standard si premium, cum? Cresterea pretului si vazand cat sunt dispusi sa plateasca. Acesta este un pariu foarte riscant, mai ales avand in vedere ca alte platforme au preturi mult mai competitive si chiar au abonamente anuale mai ieftine, lucru pe care Netflix nu s-a gandit inca. In plus, faptul ca perioada de proba a fost anulata a facut ca multe persoane sa nu se inregistreze pe platforma pentru a o incerca, ei fiind nevoiti sa faca o plata din primul moment.

Desigur, este important de retinut ca aceasta crestere de pret nu a fost facuta doar in Spania. Platforma a crescut preturile in toate tarile in care are prezenta.

PE ACELASI SUBIECT

POPULARE